Cara Masukkan Lagu Dalam Blog

Cara letak lagu dan mp3 dalam blog. November 7 2013 at 356 PM.


Tutorial Masukkan Header Ke Dalam Blog For New Bloggers Lyssa Faizureen

How to insert background music into your blog.

. Cara mendapatkan link mp3 musik untuk musik blog tersebut juga sangat sederhana yaitu dengan cara menyorot file lagu yang telah teman-teman download setelah itu klik kanan dan pilih salin downlaod link maka secara otomatis link telah tersalin. Oleh sebab ade yang bertanye care2 nak masukkan lagu kat dlam blog. Apalagi cara pasang lagu di blog wordpress ini bisa langsung copy paste saja.

Pertama korang pergi ke SCM MUSIC PLAYER. Okay hari ni saya nak kongsi dengan kawan-kawan semua cara nak masukkan lagu dalam blog pulak. Aku x minat sgt nk masukkan lagu dlm blog.

Saya dah buat. Sukar untuk mendapatkan hosting percuma untuk file MP3 atau file JavaScript dalam internet melainkan kita ada memiliki hosting sendiri. Thank you once again cikfarah.

March 22 2009 at 211 AM twin warriors88 said. Nah jika memang Anda termasuk seorang Blogger yang sangat mendukung estetika dari sebuah blog maka Anda bisa mencoba cara ini untuk menampilkan juga lagu-lagu kesukaan Anda pada blog Anda. Tapi esoknya kawan saya tanya macam mana saya masukkan lagu dalam blog tu.

Kerana itu kita terpaksa menggunakan host percuma file MP3 lagu kita di Google Sites. Untuk memasukkan suara pada html atau blog kalian bisa. Adalah laman belajar membuat blog dalam bahasa melayu.

Pindahkan link tersebut pada script atau gantikan file link mp3 diatas dengan link baru yang sudah. Untuk posting kali ini sy akan berkongsi cara untuk masukkan lagu kedalam blog anda. Cara ini sangatlah mudah.

Lepas tu korang pergi dekat CHOOSE SKIN. Cara untuk memasang lagu pada blog sendiri sebenarnya bisa dengan banyak cara seperti menggunakan script html plugin dan juga embed kode. MemasukanMemasukkanMasukinMenambah lagu ke dalam blog atau sejenisnya itulah inti dari artikel cara memasukan lagu di blog ini.

Bagi para blogger mungkin bahasa-bahasa tersebut bisa dimengerti dengan baik. Banyak jalan membuat lagu yang kita hendaki agar bisa terpasang di blog kita disini saya memilih cara yang menurut saya mudah. Kalau tak boleh pun apa salahnya kalau saya bolehkan jugak.

Aku lebih suka upload lagu dan soh org download. Jangan risau benda ni tak menyusahkan korang untuk sign up ke apa. Kode yang tertera diatas adalah kode untuk.

Cara memasukan Lagu ke Blog. Kalau menurut kamu bagus dan menarik ya apa salahnya kalau kamu tambahkan. Cara Memasukan MusikLagu Ke Dalam Blog Nah nhe artikel mungkin buat agan sekalian udah basi atau udah tau tapi saya hanya membuka lembaran baru dikit reques2 dari agan2 yang udah niat mampir ke blog agan ini makasih yahini caranya agak sedikit rumit saya juga dapat dari tetangga saya sebelahdan saya pelajari bisamaka saya coba share di.

Cara letak lagu dalam blog. Cara Masukkan Gambar Dalam Blog Dengan Mudah Blog Sihatimerahjambu Saya sarankan guna cara ni untuk mereka yang tiada kad debit. Saya dah follow cikfarah.

D Ilmu jugak kan. So yang tak jadi tu cube tanya kawan korang yang bukak blog korang. Just ikut step ni.

Saya ada kecewa sikit. Contohnya seperti dalam laman web saya ni buat masa ini. Di Dashboard klik tab Tata Letak kemudian tambah sebuah page element baru dengan mengklik tombol Add a GadGadhtmljava script Catatan.

Pilih lah mengikut cita rasa yang korang suka. Sape-sape yang berminat nak masukkan lagu banyak-banyak dalam blogboleh try kat laman web nidie ajar cara nak wat. Sahabat blogger pasti pernah menjumpai salah satu atau beberapa blog teman anda yang akan menyairkan sebuah lagu ketika blog tersebut telah selesai meload elemen-elemen blognyaGimana menurut kamu bagus nggak model blog yang disertai syairan lagu tersebut.

Go to Cloudflare Dashboard. Cara Memasang Musik atau sebuah lagu di Blog Otomatis diputarSobat blogger menambahkan lagu atau music diblog adalah salah satu bentuk ekspresi kita terhadap pengunjung atau kenyamanan pengunjung blog menambahkan lagu secara autoplay ketika pengunjung mengunjungi blog kita dengan harapan agar pengunjung senang dan merasa. Ataupun sobat yang kepengen.

Kat sni ade ckit tutorial. 1seperti biasanya sign in duluh kedalam account blogger kamu. T_T Tenang di artikel Blog Rion ini akan membahas bagaimana sih cara masukin lagu ke blogspot.

About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators. CARA MASUKKAN LAGU DALAM BLOG Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. This domain has expired.

No 1 tutorial blog di malaysia. Terdapat 3 pilihan untuk pembaca Syoknyerblogging. Nah sejauh ini berdasarkan beebrapa referensi cara embed kode lagu melalui SoundCloud adalah cara yang paling mudah dalam.

Pastu saya try tak jadi. Masukan Lagu Dalam Blog. Cara memasang lagu di blog dengan soundcloud.

If you are the owner log in to Cloudflare for domain renewal options. Sering kali sobat yang suka mendengarkan lagu-lagu berpikir bagaimana caranya memasukan lagu ke dalam blog. Tapi sebelum itu akan saya jelaskan manfaat dan kerugian dalam memasukan lagu ke blog itu penting supaya sobat memahami.

Ini mungkin cara masang lagu autoplay di blog paling mudah dan paling ane saranin. CarA MemasukkaN LagU Ke Dalam BloG. Posted by Jo Tuesday April 2 2013.

Mixpod yang popular sudah tidak lagi berfungsi untuk kita mencipta palaylist lagu MP3 percuma. Telima kaceh daun keladi sebab dari tutorial blog cikfarah ni la yana dapat conteng2 blog yana yang dari takde apa jadik lawa P credit to cikfarah yana dah pun letak banner cikfarah kat blog yana like cokfarah kat facebook. 2kemudian copy dan paste kode dibawah ini kedalam page element baru blog anda.

Saya tanya awak ada dengar ke. Dunia Programming - Oke kali ini saya akan membuat tutorial bagaimana cara menambahkan lagu atau musik di blog web atau web offline tanpa domain buatan kalian oke sebelum memulai tutorialnya saya akan sedikit bercerita Tentang fungsi menambahkan musik pada web atau blog kita. Cara Masukan Gambar Dalam FaceBook.

Banyak para Blogger memang sering memasukkan musik ke dalam blognya yang katanya menambah estetika dari blog itu sendiri. Saya cuma akan share memasukan lagu atau musik ke dalam blog yang ingin banget dengan artikel ini langsung sajalah ya saya jelaskan cara-caranya. Saya di sini Alhamdulillah sihat.


Using Audio Files In Google Forms Digital Egghead


Tutorial Masukkan Header Ke Dalam Blog For New Bloggers Lyssa Faizureen


Tutorial Letak Lagu Dalam Blog Lyssa Faizureen


Using Audio Files In Google Forms Digital Egghead

No comments for "Cara Masukkan Lagu Dalam Blog"